Sıkça Sorulan Sorular

Araçların kira süresince tüm periyodik bakımları, üretici firmanın araca ilişkin kullanım kılavuzundaki talimatları çerçevesinde ve üretici firmanın garantilerini geçersiz kılmayacak şekilde Kiracı tarafından her bir araca ilişkin olarak Carexpo’nun anlaşmalı olduğu yetkili servisler nezdinde yaptırılacaktır. Periyodik bakım ve onarımlara ilişkin masraflar, gerekli olması durumunda parça değişikliği ve ilgili işçilik ücretleri Carexpo tarafından karşılanacaktır. Kiracı, Carexpo’nun yapmış olduğu anlaşmalar gereği anlaşmalı servislerden yapılan bu bakımlar karşılığında hizmet alabilecektir.

Üretici firmanın bakım periyotlarında değişmesini ön gördüğü parçalar kiralama bakımı kapsamında değiştirilir.

Araçların lastiklerinin kiralama sözleşmesinde belirtilen km kadar kullanılmış olması durumunda lastikler değiştirilecek, yeni lastik bedelleri ve lastik değişimi ile ilgili masraflar Carexpo tarafından karşılanacaktır. Carexpo 6 ay ve üzeri kiralamalarda Kış lastiği verip, süreciyle ilgili sizi bilgilendirmektedir.

Öncelikle aşağıdaki koşullar incelenmeli, eğer bu koşullar gerçekleşiyorsa ve kazanın oluş şekli üzerinde sürücüler mutabakat sağlamışsa maddi hasarlı trafik kaza tespit tutanağı düzenlenmelidir.

1. Kaza mutlaka birden fazla aracın karıştığı bir kaza olmalıdır. Tek taraflı kaza olarak nitelendirdiğimiz başka aracın karışmadığı veya park halinde araca kim tarafından çarpıldığının bilinmediği durumlar bu kapsamda değildir.

2. Kaza sadece maddî hasarlı bir kaza olmalıdır. Ölümlü ve/veya yaralanmalı bir kaza olması durumunda mutlaka polis ya da jandarma çağırılması gerekmektedir.

3. Kazaya karışan tarafların mutlaka Zorunlu Malî Mesuliyet Sigortası (Trafik Sigortası) olmalıdır.

4. Kazaya karışan tarafların kullandıkları araç için yeterli sürücü belgesine sahip olması gerekmektedir.

5. Sürücülerde alkol ve akıl sağlığı şüphesi olmamalıdır.

6. Kazaya karışan araçların herhangi birinin kamuya ait olmaması ve kamu malına zarar verilmemiş olması gerekmektedir.

Formda 1 ve 2 numaralı bölümlere kaza tarihi, saati, kazanın meydana geldiği yer bilgileri mümkün olduğunca detaylı bir şekilde yazılmalıdır. Olay ile ilgili görgü tanıkları varsa ve kabul etmeleri durumunda o kişilere ait bilgiler formda 3 numaralı bölüme yazılmalıdır. Bu alanın yeterli olmaması durumunda tanık ifadeleri beyaz bir sayfa kullanılarak yapılabilir. 4 – 5 – 6 numaralı alanlara sürücü bilgileri, araç bilgileri, trafik sigorta poliçe bilgileri her iki araç için yazılacaktır. (Mutlaka eksiksiz olarak doldurulmalıdır. Aksi halde tutanak geçersiz sayılabilir.) 7 numaralı alanda ayrı ayrı her iki aracın darbe aldığı yerler ( → ) ile işaretlenmelidir. 8 numaralı alanda uygun kutucuklar her iki araç için x ile işaretlenmelidir. 9 numaralı alana çarpışma yerinin ve anının taslağı mutlaka çizilmelidir. Aracın gittiği yön, yol çizgileri, araçların (A) ve (B) olarak belirtilmesi, cadde ve yol isimleri, varsa kavşak, trafik işaretlerinin hepsi belirtilmelidir. Unutulmaması gereken: Bu tutanaklar ile Trafik Sigortaları Bilgi Merkezi (TRAMER) sistemlerine kayıt yapılacak ve orada belirlenmiş olan kaza şekillerinden bir tanesi ile eşleştirme yapılarak kazadaki kusur oranı belirtilecektir. 10 numaralı alana ise sürücüler görüşlerini yazacaklardır. Bu alanın yetersiz olması durumunda beyaz bir kâğıt kullanılabilir.(Mutlaka eksiksiz olarak doldurulmalıdır. Aksi halde tutanak geçersiz sayılabilir.) 11 numaralı bölüm her sürücünün imzalaması gereken bölüm olup buradaki imza noksanlığı durumunda belge geçersiz sayılacaktır. (Her nüshada her sürücünün ıslak imzalarının olması gerekir.)

Kaza sonrasında mutlaka araçların durumunu belirleyebilmek için fotoğraf çekmeye özen gösterilmelidir. Bunun için cep telefonunuzu kullanabilirsiniz.

Karşı taraf ya da taraflarla kazanın oluş şekli üzerine anlaşılamaması durumlarında yasal hakkınız olarak polis veya jandarma çağırabilirsiniz.

Bu tutanakla birlikte karşı taraftan ehliyet, ruhsat ve trafik sigorta poliçelerinin fotokopileri veya fotoğraf görseli de alınmalıdır.

Aracın plakasını almalı ve mutlaka trafik ekiplerini arayarak yardım talep etmelisiniz.

Bu formlar kiralama sonrasında, tarafımızdan sizlere gönderilebilmektedir. İhtiyaç anında Carexpo Müşteri Hizmetlerini arayarak talepte bulunabilirsiniz.

Türkiye sınırları içinde herhangi bir yerde arıza veya kaza sebebi ile araç yürür durumda olsun ya da olmasın 7 gün 24 saat hizmet veren Drivee çağrı merkezimiz en yakın onarım servisine aracın yönlendirilmesi için gerekli tüm çalışmayı yapmaktadır.

Anlaşılarak düzenlenen form trafik zabıtalarınca doldurulan form niteliği taşıyacaktır, daha sonra itiraz edilmesi geçersiz olacaktır. Bu sebeple formu acele etmeden, doğru, eksiksiz olarak doldurmalı ve kazaya karışanların tamamının imzalamasını sağlamalısınız.

Kaza durumunda yapılması gerekenler tamamlandıktan sonra Carexpo Müşteri Hizmetleri’ne ait 444 20 57 numaralı telefonu aramak suretiyle bilgi vermeniz ve servis yönlendirmesi talep etmeniz gerekmektedir. Bulunduğunuz bölgeye en yakın anlaşmalı hasar servisine yönlendirilerek aracınızın onarımına başlanacaktır.

Formlar kısa sürede değerlendirmeye alınacaktır. Bu süre, yasa ile sınırları çizilmiş bir süredir. Bu sebeple tutanakları en geç bir sonraki gün mesai saati sonuna kadar onarımın yapılacağı servise ya da şirketimize ulaştırmanız gerekmektedir.

Kiralanan araçların kaza yapması, arızalanması gibi durumlarda, araçların onarım süresinin sözleşmede belirtilen süreden fazla olması durumunda, nitelikleri Carexpo tarafından belirlenen ikame bir araç, kiracıya tahsis edilmektedir. Dolayısıyla kiralama bedeli de ödenmeye devam edecektir.

Park halinde meydana gelen kazalarda araç yerinden hareket ettirilmeden şehir içinde en yakın polis karakoluna, şehir dışında ise jandarma karakoluna başvurularak durum anlatılmalı ve ‘İfade ve Görgü Tespit Tutanağı’ tutturmak için müracaat edilmelidir. Tutanak ile ilgili işlemler tamamlandıktan sonra servis yönlendirmesi için Carexpo Müşteri Hizmetleri aranmalıdır.

Cam hasarları kasko teminatı içinde olduğu için cam hasarları anlaşmalı servislerimizde onarılmakta ve sizden herhangi bir ek ücret talep edilmemektedir.

Bu tarz hasarlar zabıt tutturulması şartı ile trafik sigortası kapsamında karşılanmaktadır. Trafik sigorta teminatını aşması durumunda, aşan kısım kasko teminatından karşılanmaktadır.

Kiralama işlerinizde 444 20 57 veya +90 539 465 11 11 numaralı telefonu arayarak satış temsilcilerimizle görüşebilir ya da www.carexpo.com.tr adresinden talepte bulunabilirsiniz.

Mesai saatleri içinde servis işleriniz için +90 539 647 94 60 ve teklif talepleriniz için 444 20 57 ve +90 539 465 11 11 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz.

Tüm şirketler, ihtiyaçları doğrultusunda operasyonel araç kiralayabilirler.

12 aya kadar tercih ettiğiniz vadede kiralama yapabilirsiniz.

Kiracı tarafından kiralanan araçlar hiçbir surette 3. kişilere kiraya verilememektedir.

Teslimat süreci, Carexpo tarafından, kiralanan araçların plakalarının, teslim ve iade tarihlerinin belirtildiği sözleşme ekinin Kiracıya gönderilmesi ve sözleşme ekinin Kiracı tarafından kaşeli ve imzalı olarak aslının Carexpo’ya ulaştırılması ile birlikte başlatılmaktadır. Kiracı, aracını Carexpo operasyon uzmanı kontrolünde teslim alabilmektedir.

Kiralama fiyatı içerisinde yakıt gideri dahil değildir.

Dilerseniz dönem sonunda araçları uygun fiyatlarla satın alabilirsiniz. Konuyla ilgili detaylı bilgi için lütfen Satış Yöneticiniz ile iletişime geçiniz.

Kira ödemeleri sözleşmede belirtilen ilgili banka hesapları ve online ödeme aracılığıyla yapılabilir.

Eğer teslimat sırasında herhangi bir eksiklik teslim formunda tespit edilmiş ise bu Carexpo sorumluluğundadır. Ancak tarafınızdan bir evrakın kaybedilmesi durumunda sorumluluk firmanıza ait olacaktır.

444 20 57 numaralı telefondan Carexpo Müşteri Hizmetleri’ni arayarak yardım talebinizi iletebilirsiniz. En kısa sürede tarafınıza bir vekâletname hazırlanarak aracı bağlandığı yerden çıkarabilmeniz sağlanacaktır.

Trafik sigortası ile vergi ve harçlar (taşıt pulu dâhil) Carexpo tarafından ödenmektedir. Egzoz emisyon pulu kiracı tarafından alınmakta ancak maliyeti Carexpo tarafından karşılanmaktadır.

Araçlara ilişkin egzoz emisyon ölçüm ve muayene işlemleri Kiracı tarafından yaptırılacak, bunlara ait ücret ve masraflar Carexpo tarafından karşılanacaktır. Muayene zamanı gelen araçlar için mutlaka Carexpo Müşteri Hizmetleri ile irtibat kurularak detaylı bilgi almalıdır.

Kira faturaları haricindeki tüm yansıtma faturaları ve zararlar Carexpo’nun ilk yazılı talebini müteakiben 3 gün içerisinde nakden ve defaten ödenmek durumundadır.

Kiracı, ilgili araçların kira süresi içinde söz konusu olan trafik cezalarının tamamını, Carexpo’nun malik sıfatıyla sorumlu tutulabilecekleri de dahil olmak üzere, yasal süreleri içinde ödemekle yükümlüdür. Trafik cezası ödemesinin Carexpo tarafından yapılması halinde, Kiracı Carexpo’nun ilgili ödeme bildirimini takip eden 3 (üç) gün içerisinde ceza ödemesini varsa tüm temerrüt ve faizleri ile birlikte Carexpo’ya ödeyecektir.

Araçlara orijinal olmayan hiçbir ek cihaz takılamaz. Yetkili servisin onayladığı orijinal ekipman Carexpo’nun önceden alınmış yazılı izni ile ancak anlaşmalı yetkili serviste araca takılabilir.

Aracınızı yurtdışında kullanmak üzere detaylı bilgi için 444 20 57 numaralı Carexpo Müşteri Hizmetleri ile irtibat kurabilirsiniz.

Araçla birlikte size sağlanan trafik seti, yangın söndürücü ve zincir ekipmanları ile araca ait bütün ekipman (kullanım kılavuzu v.s.) araçla birlikte belirtilen yere teslim edilmelidir. Teslim sırasında araçta gerekli incelemeler yapılmakta ve teslim tutanağı imzalanarak araçlar teslim edilmektedir. Ayrıca araç üzerinde eğer varsa yazı, şekil, logo v.b. araçların iadesi sırasında sökülmeli ve araçlar temiz halde teslim edilmelidir. Araçta yapılmış eklemeler ve söküm işleri sebebiyle oluşan değer kaybı kiracıdan talep edilir.

Yapılacak işlemin sözleşmede belirtilen süreyi aşması durumunda 48 saat sonra ikame araç teslimi gerçekleşecektir.

Carexpo yetkilileri teslimat ile ilgili bilgileri (bayi, adres,süreç v.s.) firma yetkiliniz ile paylaşıyor olacaktır. Aracı teslim alacak kişinin adı, soyadı, telefon numarası ve e-mail bilgileri yazılı olarak tarafımıza ulaşmış olmalıdır.

Cevaplamadığımız başka soru var mı?

Aklınızdaki farklı konuları ve faydalı ipuçlarını arayabileceğiniz kapsamlı blog sayfamıza göz atın!

Makaleler & Bloglar

Bizimle iletişime geç:

Bizimle iletişime geçmenin birkaç yolu var. Bize musteri@carexpo.com.tr adresinden e-posta gönderebilir, çevrimiçi iletişim formumuzu kullanabilir, Canlı Sohbet kanallarımızla gerçek zamanlı destek alabilir, forumumuza mesaj gönderebilir, 444 20 57 ve 0(539) 465 11 11 numaralı telefondan ve/veya WhatsApp üzerinden iletişime geçebilirsiniz.